Monday, June 29, 2009

counting days..

lagi 5 ari.. aku pon xtau btol ke x ape yg aku buat ni. terima. blaja menyayangi & mencintai. ye.

barang2 pon da siap. tgu nk gubah je lg 2 jns tu. hiasan+reben+renda so on sume da setel. t masukkan je barang2. baju pon da siap. rumah pon da siap. pinggan mangkok pon aku da kuarkan. da basuh..

huhu.. mcm nk kenduri beso je. pdhal br kecik. aish.. aku xnk sbnrnye. tp 2 la. bak kate ccy. perkahwinan itu adlh gabungan 2 buah keluarga, bkn hanye ikatan kasih antara 2 org anak adam. so kne la dgr+buat jugak ape yg org laen nk.. kalu ikot aku cukup r sekdr aku, die, n cincin. titik. terikat sdh seblah kaki.. tp syurga masih lg di bwh tapak kaki ibu..

pasni syurga beralih tmpt. di bwh tapak kaki suami.. em.. sebut kata syurga bwh tapak kaki ibu, terigt aku 1 kisah. kisah 5 thn yg lalu. ms tu adik bongsu aku umo 5 thn. mak aku anto pasti ms die umo 4-5 thn. da msuk 6 thn br masuk tadika kemas. ms kat pasti die sgt terer kalu bab2 agama nih. doa meniti kat bibir.

nk dijadikan cerita, 1 ari die blk dr pasti, die masuk bilik mak aku. x lm pastu die kuar. die menuju ke aku yg sdg enak menonton..

skali die tanye aku. "along, ustazah kate syurga di bwh tapak kaki ibu kan?"

aku. "ye."

die. "tp nape iqa tgk bwh tapak kaki mok xdop pon syurga?"

aku. "????.. em.."

smbl duk pk2 ape yg ptt aku jwb.. aku jwb soklan tu. n adik aku pon phm jwpn aku tu. tp kalu korg la ditanye.. agak2 ape korg nk jwb?

*pasti=Pusat Asuhan Taman Islam

berbalik citer persiapan aku td. semoga segalanye seperti yg dirancang. aminn..

No comments: